Kriisivastaanotolle voit tulla yksin, pariskuntana tai perheenä. Vastaanottoaika varataan puhelinpäivystysnumerosta 013 316 244 ma-pe klo 10-14. Voit varata ajan myös nettikalenterista, jossa näkyy osa vapaista ajoista.
Olemme helposti lähestyttävä, matalan kynnyksen auttamistaho. Tulosyy voi olla mikä tahansa kriisi tai elämänongelma, johon asiakas kokee tarvitsevansa apua tai kuuntelijaa. Useimmiten keskusteluajan saa seuraavien 2-3 arkipäivän sisään.
Asiakastapaamisista vastaavat kriisikeskuksen työntekijät, joilla on terveydenhoito- tai sosiaalialan ammattipätevyys sekä kriisiosaamista syventävää lisäkoulutusta. Keskusteluapu on tarkoitettu lyhytaikaiseksi tueksi vaikeaan elämäntilanteeseen. Asiakkaat käyvät meillä keskimäärin 3 kertaa. Useimmiten tapaamisia on 1-5, asiakkaan tilanteesta ja tarpeesta riippuen. Tapaamiset ovat maksuttomia. Niiden tavoitteena on tukea asiakkaan omia selviytymis- ja hallintakeinoja. Tarvittaessa kriisityöntekijät auttavat jatkohoidon löytämisessä, mikäli ongelma tarvitsee pidempää hoitoa.
Jos välimatka tai liikkuminen kriisikeskukselle tuottaa hankaluuksia, tapaaminen onnistuu myös etänä vaikka kotoa käsin.
Jos huomaat pohtivasi, kannattaako tulla vai ei, tutustu meillä käyneiden asiakkaiden terveisiin juuri Sinulle!