Sastamalan seudun mielenterveyseura

Sastamalan seudun mielenterveysseura | Kriisikeskus Tukitalo - tukea ja apua arjen haasteisiin

  • MIELI Mielenterveys Tukitalo ry
    • Toimintamme lähtökohdat
    • Tule vapaaehtoiseksi
    • Liity jäseneksi
    • Hallitus esittäytyy
    • Tietosuoja
  • Tukitalo Kriisikeskus
    • Tukitalo Kriisikeskus
    • Lisätietoa kriisityöstä
    • Kriisityöntekijän vastaanotolle videon välityksellä
    • Tukea puhelimitse ja verkossa
  • Tukea rikoksen uhreille
  • Tukitalo Asumispalvelut
  • Muut palvelut
    • Muut palvelut
    • Sosiaaliasiamies
    • Ammatillinen palveluohjaus/Kotiin annettu tuki
    • Valvotut ja tuetut tapaamiset/Valvotut vaihdot
    • Työnohjaus
  • Kimpassa
    • Kimpassa
    • Yksinäisyydestä
    • Miten yksinäisyyteen voi puuttua?
    • Toimintamallit 2020
  • Ryhmät, koulutukset ja päättyneet hankkeet
    • Ryhmät, koulutukset ja päättyneet hankkeet
    • Ryhmät
    • Koulutukset
    • Hankekirjasto
  • Ajanvaraus ja yhteystiedot

mielenterveysseurat.fi

Olet täällä: Alkuun / Ryhmät, koulutukset ja päättyneet hankkeet / KIMPASSA

KIMPASSA

STEA:n rahoittamalla kehittämishankkeella (2018-2020) on tavoitteena ennaltaehkäistä yksinäisyyttä koulumaailmassa ja vahvistaa yhteisöllisyyttä korostavaa luokan me-henkeä. Jokaisella oppilaalla tulee olla tasavertainen mahdollisuus tuntea olevansa osa omaa luokkayhteisöään. Tukea yksinäisyyden torjuntaan ja yhteisöllisyyden tukemiseen tarjotaan myös opettajille sekä oppilaiden vanhemmille, jotta kohderyhmä saisi tukea mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Hanke toteutetaan yhteistyössä Stormin alakoulun, Varilan alakoulun, Sylvään yläkoulun, SASKY koulutuskuntayhtymän sekä urheiluseura Valepan kanssa. Hanketta hallinnoi Sastamalan seudun mielenterveysseura.

”Kun on yksinäinen, on näkymätön. Silloin ei välttämättä kuunnella oikeasti mitä on sanottavana. Se raastaa rintakehää ja ei tunnu yhtään hyvältä.” (nuori, Sastamala, 2018.)

Hankkeen tavoitteet:

  • Ennaltaehkäistä oppilaiden yksinäisyyttä koulumaailmassa tukemalla lapsia/nuoria, heidän vanhempiaan sekä opettajia yhteisöllisyyden vahvistamisessa.
  • Vahvistaa luokan me-henkeä ja porukkaan kuulumisen tunnetta. Luokissa syntyy toimintakulttuuri, jossa kaikki sen jäsenet huomioidaan. 
  • Vahvistaa lasten ja nuorten yhteistoimijuuden taitoja (neuvottelutaidot, sitoutuminen yhteiseen toimintaan ja tavoitteisiin).
  • Mielenterveys- ja yhteisöllisyystaitojen sekä varhaisen puuttumisen taitojen lisääntyminen myös opettajien, koulun muun henkilökunnan sekä oppilaiden vanhempien keskuudessa.
  • Luodaan selkeä ja muualle levitettävä, koettua yksinäisyyttä vähentävä ja yhteisöllisyyttä lisäävä toimintamalli.

Tavoitteet

Toimintamallit 2020

Yksinäisyydestä

Miten yksinäisyyteen voi puuttua?

 

Ajankohtaista

Hyvää rikosuhriviikkoa! RIKU:n palveluiden kysyntä on kasvanut!

Tukihenkilökoulutus alkaa tammikuussa!

Asumispalveluyksikön toiminnalliset ryhmät!

Yksin- ja pienyrittäjien videovälitteinen hyvinvointiryhmä keväällä 2021

Maailman mielenterveyspäivän 10.10.2020 viesti on: “Kuunnellaan ja kohdataan toisiamme!”

Suomen Mielenterveysseura
mieli.fi

RAY

 

MIELENTERVEYS
  • MITÄ ON MIELENTERVEYS
  • VAHVISTA MIELENTERVEYTTÄ
  • HARJOITUKSET
  • VAIKEAT ELÄMÄNTILANTEET
  • ITSEMURHIEN EHKÄISY
TULE MUKAAN
  • PAIKALLISSEURAT
  • VAPAAEHTOISTOIMINTA
  • JÄSENEKSI
  • TAPAHTUMAT
  • KOULUTUKSET
TUKEA JA APUA
  • KRIISIKESKUKSET
  • KRIISIPUHELIN
  • VERKOSSA
  • RIKOSUHRIPÄIVYSTYS
MIELI SUOMEN MIELENTERVEYS RY
  • ORGANISAATIO JA TOIMINTA
  • MEDIALLE
  • UUTISET JA TIEDOTTEET
  • MATERIAALIT
  • YHTEYSTIEDOT