Keskusteluapua vaikeissa elämäntilanteissa
- arkielämän huolissa, stressissä ja työuupumuksessa
- olet menettänyt läheisen ja koet surua
- parisuhdeongelmissa tai ihmissuhdehaasteissa
- lapseen liittyvissä huolissa
- traumaattisissa kokemuksissa
- sinulla on paha olla tai sinua ahdistaa
- koet yksinäisyyttä
- muussa vaikeassa elämäntilanteessa
Lyhytaikaista tukea veloituksetta, ilman lähetettä
Vastaanotolle voi tulla yksin, puolison kanssa tai perheenä. Lähetettä ei tarvita. Keskustelut kasvokkain ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Voit asioida halutessasi nimettömästi.
Mikkelin kriisikeskuksen asiakkaiksi voivat tulla erilaisiin elämän ongelmatilanteisiin joutuneet Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Pertunmaan sekä Puumalan asukkaat.
Vastaanotto etäyhteydellä tai kriisikeskuksessa
Vastaanotto ma-pe klo 9-18:
- Vastaanotto kriisikeskuksessa, Porrassalmenkatu 19 B 31
- Etävastaanotto videolla tai puhelimitse
- Erityisissä tilanteissa voidaan sopia kotikäynnistä
Ajanvaraus
Puhelimitse: 015 214 401, ma-pe klo 9-16
Sähköpostitse: kriisikeskus@mikkelinkriisikeskus.fi
Akuuteissa tilanteissa ota yhteys Eloisan sosiaali- ja kriisipäivystykseen (avoinna 24/7).
Tukea Kriisipuhelimessa, verkossa ja vertaistukiryhmissä
Keskusteluapua valtakunnallisessa Kriisipuhelimessa
Tukea verkossa
Vertaistukea ryhmässä
Tukea rikoksen uhreille
Asioiminen on turvallista ja luottamuksellista
Kriisikeskuksessa asiointi on turvallista. Emme kerää henkilötietoja, eikä käynneistä tehdä raportteja. Etävastaanoton keskusteluja ei tallenneta.
Moniammatillinen työryhmämme koostuu koulutetuista kriisiauttamisen asiantuntijoista. Kriisipuhelimessa ja verkossa toimii myös koulutettuja vapaaehtoisia.
Tavoitteenamme on tukea asiakkaan omaa selviytymistä ja voimaantumista. Tarvittaessa ohjaamme asiakkaan jatkoavun piiriin.