Tukea ja apua vaikeissa elämäntilanteissa Vihdissä ja Lohjalla
Kriisikeskuksen palvelut on tarkoitettu kaikille vihtiläisille, karkkilalaisille ja lohjalaisille.
Tukea voit kaivata
- sinulla on paha olla tai sinua ahdistaa, tunnet masentuneisuutta, koet mielenterveyden ongelmia, itsetuhoisia ajatuksia tai sairauksia
- ihmissuhde-, parisuhde- tai perheongelmissa ja -haasteissa, yksinäisyyden kokemuksessa
- arkielämän pulmissa, huolissa, ongelmissa, stressissä
- kehityskriiseissä
- taloushuolissa
- päihteiden ja muiden riippuvuuksien hallintaan
- koulu-, opiskelu- tai työelämän haasteissa, työuupumuksessa
- olet menettänyt läheisen ja koet surualäheisen
- traumaattisissa kokemuksissa ja kriiseissä: onnettomuudet, itsemurha, väkivalta, rikos
- muissa äkillisissä ja odottamattomissa tai pitkittyneissä, vaikeissa ja stressaavissa elämäntilanteissa.
Lyhytaikaista keskusteluapua veloituksetta, ilman lähetettä
Vastaanotolle voi tulla yksin, puolison kanssa tai perheenä. Lähetettä ei tarvita. Keskustelut kasvokkain ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Voit asioida halutessasi nimettömästi.
Vastaanotto etäyhteydellä tai kriisikeskuksessa
• Vastaanotto kriisikeskuksessa:
Pisteenpolku 4, huon 7, (Eroittajan liiketalo),03100 Nummela,
Ojamonkatu 36, 08600 Lohja.
• Etävastaanotto videolla ja puhelimitse.
Kriisivastaanotto toimii ajanvarauksella. Voit soittaa, varata aikaa ja tulla vastaanotolle:
Ajanvaraus Vihti:
ajanvaraus ja vastaanotto: ma ja pe klo 9-13 ja ti, ke ja to klo 17:30-21:30
puhelin 050-401 6259,
Pisteenpolku 4, huoneisto 7, 03100 Nummela (Eroittajan liiketalo)
Ajanvaraus Lohja:
ajanvaraus: maanantaisin klo 13-14, puhelin 044-042 1354/kriisityöntekijä,
vastaanotto: keskiviikkoisin klo 12-16, Ojamonkatu 36 (Keskustan terveysasemalla), 08100 Lohja
Vihdin Kriisikeskus on KIINNI
2.-5.4.2021(pääsiäinen) ja 13.5.2021 (helatorstai).
HUOMIO! Vihdin Kriisikeskuksen ja Lohjan vastaanoton asiakkaat palvellaan puhelimitse ja verkon kautta jonkin aikaa. MIELI ry ja koko kriisikeskusverkosto on saanut Praecom Oy:lta ja Ciscolta käyttöönsä etävastaanottoon soveltuvan Webex-järjestelmän. Järjestelmä mahdollistaa yksiköissä poikkeustilanteessakin keskeisen asiakastyömuodon tarjoamisen verkkokanavan kautta. Jos haluat asioida etäyhteyden kautta, voit kertoa siitä kriisikeskuksen toimijoille, kun soitat meille.
Akuuteissa tilanteissa ota yhteys terveysasemaasi tai Länsi-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystykseen.
Keskusteluapua löytyy myös Kriisipuhelimessa, verkossa ja ryhmissä
Kriiseihin ja elämäntilanteen ongelmiin löytyy apua. Valitse itsellesi sopiva tapa:
- TUKEA PUHELIMITSE
- TUKEA VERKOSSA
- KRIISI-/KESKUSTELUAPUA KASVOKKAIN
- KESKUSTELUAPUA RYHMÄSSÄ
- VALTAKUNNALLINEN KRIISIPUHELIN
Asioiminen on turvallista ja luottamuksellista
Kriisikeskuksessa asiointi on turvallista. Kriisikeskuksella
käytämme kasvomaskeja ja huolehdimme turvaväleistä.
Keskusteluapua tarjoavat kriisityöntekijät ja koulutetut vapaaehtoiset.