Tukea ja apua vaikeissa elämäntilanteissa Vihdissä, Lohjalla ja Karkkilassa
Kriisikeskuksen palvelut on tarkoitettu kaikille vihtiläisille, karkkilalaisille, lohjalaisille ja veikkolalaisille.
Tukea voit kaivata
- sinulla on paha olla tai sinua ahdistaa, tunnet masentuneisuutta, koet mielenterveyden ongelmia, itsetuhoisia ajatuksia tai sairauksia
- ihmissuhde-, parisuhde- tai perheongelmissa ja -haasteissa, yksinäisyyden kokemuksessa
- arkielämän pulmissa, huolissa, ongelmissa, stressissä
- kehityskriiseissä
- taloushuolissa
- päihteiden ja muiden riippuvuuksien hallintaan
- koulu-, opiskelu- tai työelämän haasteissa, työuupumuksessa
- olet menettänyt läheisen ja koet surua
- traumaattisissa kokemuksissa ja kriiseissä: onnettomuudet, itsemurha, väkivalta, rikos
- muissa äkillisissä ja odottamattomissa tai pitkittyneissä, vaikeissa ja stressaavissa elämäntilanteissa.
Lyhytaikaista keskusteluapua veloituksetta, ilman lähetettä
Vastaanotolle voi tulla yksin, puolison kanssa tai perheenä. Lähetettä ei tarvita. Keskustelut kasvokkain ovat maksuttomia ja luottamuksellisia. Voit asioida halutessasi nimettömästi.
Vastaanotto etäyhteydellä tai kriisikeskuksessa
• Vastaanotto kriisikeskuksessa:
Pisteenpolku 4, huon 7, (Eroittajan liiketalo),03100 Nummela,
Ojamonkatu 36, 08600 Lohja.
• Etävastaanotto videolla ja puhelimitse.
Kriisivastaanotto toimii ajanvarauksella. Voit soittaa, varata aikaa ja tulla vastaanotolle:
Ajanvaraus Vihti:
ajanvaraus ja vastaanotto:
ma ja to klo 13-17
ke ja pe klo 9-13
puhelin 050-401 6259/kriisityöntekijä tai tukihenkilö
Pisteenpolku 4, huoneisto 7, 03100 Nummela (Eroittajan liiketalo)
Ajanvaraus Lohja:
ajanvaraus: ke klo 14-15, puhelin 044-042 1354/kriisityöntekijä
vastaanotto: ke klo 9-13
Ojamonkatu 36 (Keskustan terveysasemalla), 08100 Lohja
Ajanvaraus Karkkila:
ajanvaraus: keskiviikkoisin klo 14-15, puhelin 044-901 7685
vastaanotto: tiistaisin klo 9-11
Valtatie 26, E (kaupungintalo, kirjaston ovi, 2. krs), 03600 Karkkila
HUOMIO! Vihdin Kriisikeskuksen ja Lohjan vastaanoton asiakkaat palvellaan kasvokkain, puhelimitse ja verkon kautta. MIELI ry ja koko kriisikeskusverkosto on saanut Praecom Oy:lta ja Ciscolta käyttöönsä etävastaanottoon soveltuvan Webex-järjestelmän. Järjestelmä mahdollistaa yksiköissä poikkeustilanteessakin keskeisen asiakastyömuodon tarjoamisen verkkokanavan kautta. Jos haluat asioida etäyhteyden kautta, voit kertoa siitä kriisikeskuksen toimijoille, kun soitat meille.
Akuuteissa tilanteissa ota yhteys terveysasemaasi tai Länsi-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystykseen.
Keskusteluapua löytyy myös Kriisipuhelimessa, verkossa ja ryhmissä.
Kriiseihin ja elämäntilanteen ongelmiin löytyy apua. Valitse itsellesi sopiva tapa:
- TUKEA PUHELIMITSE
- TUKEA VERKOSSA
- KRIISI-/KESKUSTELUAPUA KASVOKKAIN
- KESKUSTELUAPUA RYHMÄSSÄ
- VALTAKUNNALLINEN KRIISIPUHELIN
Asioiminen on turvallista ja luottamuksellista.
Kriisikeskuksessa asiointi on turvallista.
Keskusteluapua tarjoavat kriisityöntekijät ja koulutetut vapaaehtoiset tukihenkilöt.