Kriisikeskus Osviitta tarjoaa keskustelutukea nopeasti, ilman lähetettä tai diagnoosia, maksutta. Kriisisi ei tarvitse olla suuri, riittää että tunnet tarvitsevasi ulkopuolista kuulijaa.
Kriisikeskus Osviittaan pääset
– nopeasti (yleensä noin 2 viikon sisällä)
– maksuttomasti
– ilman lähetettä tai diagnoosia.
Aukiolo ja ajanvaraus:
Olemme auki maanantaista torstaihin klo 9-20 ja perjantaisin klo 9-17.
Varaathan aikasi etukäteen puhelinnumerosta 0400 734 793.
Vastaamme ajanvarauspuhelimeen toistaiseksi ma-to klo 10-12.
Jos et pääse tulemaan varaamallesi ajalle, ole hyvä ja ilmoita peruutuksesta tekstiviestillä tai WhatsApp-viestillä ko. numeroon.
Sijainti ja pysäköinti
Toimimme osoitteessa Sorinkatu 4 C, sisäpiha 2. kerros.
Olemme keskellä kaikkea, uuden Nokia Arenan vieressä, lähellä linja-autoasemaa, Koskikeskusta ja Ratinan kauppakeskusta.
Meille pääset hyvin julkisilla kulkuneuvoilla kaupunkiliikenteen busseilla ja ratikalla.
Meillä ei valitettavasti ole asiakaspysäköintipaikkoja, ja kadulta voi olla vaikea löytää pysäköintipaikkaa. Lähellä ovat Koskikeskuksen ja Ratinan maksulliset pysäköintihallit.

Millaisessa tilanteessa voit tulla?
Missä tahansa tilanteessa, jossa tarvitset ulkopuolista keskustelutukea. Me emme arvioi, onko kriisisi iso vai pieni.
Mitä meillä tapahtuu?
– kuuntelemme sinua aktiivisesti ja tuemme parhaamme mukaan.
– käymämme keskustelut ovat luottamuksellisia, emme kirjaa käyntien sisältöä emmekä henkilötietojasi.
– voit käydä meillä tarpeesi mukaan 1-5 kertaa.
– sinut ottaa vastaan joku kriisiauttajamme tai kriisityöntekijämme.
– tarvittaessa ohjaamme sinut muihin palveluihin.
– halutessasi voit osallistua johonkin ryhmään.
Mitä meiltä et saa?
Emme tarjoa terapiaa, diagnoosia, lääkärin vastaanottoa, lääkkeitä emmekä valmiita ratkaisuja ongelmiisi.
Keitä meillä on?
Osviitassa tukityötä tekee viisi kriisityön ammattilaista ja n. 80 tehtävään kouluttamaamme kriisiauttajaa.
Rahoitus:
Toimintamme päärahoittajat ovat Sosiaali- ja terveysalan avustuskeskus STEA ja Tampereen kaupunki. Saamme jonkin verran myös lahjoituksia.
Tukea myös puhelimitse, ryhmissä ja verkossa
Jos haluat keskustella tilanteessasi saman tien puhelimitse, soita Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen 09 2525 0111. Kriisipuhelimesta tavoitat sinua kuuntelevan henkilön ympäri vuorokauden. Keskusteluapua saa myös muilla kielillä, hiukan suppeammilla aukioloajoilla, ruotsinkielisen linjan numero on 09 2525 0112, arabian-/englanninkielisen linjan numero on 09 25250 0113.
Sekasin-chat on erityisesti nuorille tarkoitettu kanava keskusteluun ja avun hakemiseen.
TukiNet-verkkoportaalissa voit käydä henkilökohtaisia tukikeskusteluja verkossa sekä livechatissa että sähköpostitse, osallistua erilaisiin ryhmiin tai lukea ja kirjoitella keskustelupalstalla.
Eväitä oman elämän hyvinvointiin ja kriiseistä selviämiseen saa myös ryhmistä, luennoilta ja koulutustilaisuuksista. Näistä kerromme www-sivumme Ajankohtaista-osiossa ja Facebookissa.