MIELI Tukitalo mielenterveys

Tukitalo mielenterveys | Kriisikeskus Tukitalo - tukea ja apua arjen haasteisiin

  • MIELI Tukitalo
    • Mikä Tukitalo?
    • Anna tukesi: Liity jäseneksi
    • Tietosuoja
    • Tukitalon hallitus
  • Kriisikeskus Tukitalo
    • Kriisikeskus Tukitalo
    • Keskusteluapua etäyhteydellä
    • Yrittäjän Kriisikeskus
  • Tukea rikoksen uhreille
  • Asumisyksikkö Tukitalo
  • Muut palvelut
    • Muut palvelut
    • Sosiaaliasiamies
    • Ammatillinen palveluohjaus/Kotiin annettu tuki
    • Valvotut ja tuetut tapaamiset/Valvotut vaihdot
    • Työnohjaus
  • Mielen tasapainoa työpaikoille
  • Yksinäisyyskoulutus opettajille
    • Yksinäisyyskoulutus opettajille
    • Toimintamallit yksinäisyyden ennaltaehkäisyyn
  • Ryhmät, koulutukset ja hankkeet
    • Ryhmät, koulutukset ja hankkeet
    • Ryhmät
    • Tukitalon koulutukset
    • Hankekirjasto
  • Tule vapaaehtoiseksi
  • Ajanvaraus ja yhteystiedot
    • Ajanvaraus ja yhteystiedot
    • Yhteydenottopyyntö

mielenterveysseurat.fi

Olet täällä: Alkuun / Ryhmät, koulutukset ja hankkeet / KIMPASSA

KIMPASSA

STEA:n rahoittamalla kehittämishankkeella (2018-2020) on tavoitteena ennaltaehkäistä yksinäisyyttä koulumaailmassa ja vahvistaa yhteisöllisyyttä korostavaa luokan me-henkeä. Jokaisella oppilaalla tulee olla tasavertainen mahdollisuus tuntea olevansa osa omaa luokkayhteisöään. Tukea yksinäisyyden torjuntaan ja yhteisöllisyyden tukemiseen tarjotaan myös opettajille sekä oppilaiden vanhemmille, jotta kohderyhmä saisi tukea mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Hanke toteutetaan yhteistyössä Stormin alakoulun, Varilan alakoulun, Sylvään yläkoulun, SASKY koulutuskuntayhtymän sekä urheiluseura Valepan kanssa. Hanketta hallinnoi Sastamalan seudun mielenterveysseura.

”Kun on yksinäinen, on näkymätön. Silloin ei välttämättä kuunnella oikeasti mitä on sanottavana. Se raastaa rintakehää ja ei tunnu yhtään hyvältä.” (nuori, Sastamala, 2018.)

Hankkeen tavoitteet:

  • Ennaltaehkäistä oppilaiden yksinäisyyttä koulumaailmassa tukemalla lapsia/nuoria, heidän vanhempiaan sekä opettajia yhteisöllisyyden vahvistamisessa.
  • Vahvistaa luokan me-henkeä ja porukkaan kuulumisen tunnetta. Luokissa syntyy toimintakulttuuri, jossa kaikki sen jäsenet huomioidaan. 
  • Vahvistaa lasten ja nuorten yhteistoimijuuden taitoja (neuvottelutaidot, sitoutuminen yhteiseen toimintaan ja tavoitteisiin).
  • Mielenterveys- ja yhteisöllisyystaitojen sekä varhaisen puuttumisen taitojen lisääntyminen myös opettajien, koulun muun henkilökunnan sekä oppilaiden vanhempien keskuudessa.
  • Luodaan selkeä ja muualle levitettävä, koettua yksinäisyyttä vähentävä ja yhteisöllisyyttä lisäävä toimintamalli.

Toimintamallit 2020

Yksinäisyydestä

Miten yksinäisyyteen voi puuttua?

Lasten ja nuorten yksinäisyys – koulutuskokonaisuus perusopetuksen henkilöstölle

 

Ajankohtaista

Tervetuloa! After Work Golf to 25.5.23

Yhdistyksen vuosikokous 2023

Työpaja yrittäjille 9.3.2023: Miten sietää epävarmuutta?

Lumovoimaa-tunnustus Tukitalolle!

Puhu. Se helpottaa!

Blogi

Maisema vaihtuu

Avataan solmut yhdessä

Luottamuksella hyvän pyörrettä

Toivon puolella

Ystävällisyyden taikaa

Lisää artikkeleita tästä kategoriasta

MIELI Suomen mielenterveys ry
mieli.fi

 

MIELENTERVEYS
  • MITÄ ON MIELENTERVEYS
  • VAHVISTA MIELENTERVEYTTÄ
  • HARJOITUKSET
  • VAIKEAT ELÄMÄNTILANTEET
  • MATERIAALIA JA TIETOA
TULE MUKAAN
  • PAIKALLISJÄRJESTÖT
  • VAPAAEHTOISTOIMINTA
  • JÄSENEKSI
  • KOULUTUKSET
TUKEA JA APUA
  • KRIISIKESKUKSET
  • KRIISIPUHELIN
  • NETISSÄ
  • RYHMISSÄ
  • APUA ITSETUHOISUUTEEN
MIELI SUOMEN MIELENTERVEYS RY
  • ORGANISAATIO JA TOIMINTA
  • MEDIALLE
  • AJANKOHTAISTA
  • YHTEYSTIEDOT